Monday, March 22, 2010

23/365: Le Petit

 

Tôi biết đến Le Petit qua lời giới thiệu của một người bạn, đơn giản như vầy:

I heard about Le Petit from a friend, through a simple conversation:


linh: Have you ever been to Le Petit cafe on Hạ Hồi Alley?
asuka: Nope
asuka: Is it nice
linh: Just like the name

Quán bé thật, có lẽ diện tích của cả quán cộng lại chỉ nhỉnh hơn 20m2 chút xíu. Quán nhỏ, nhưng gọn gàng và sạch sẽ. Đồ trang trí (nghe nói) là chủ yếu do các cô chủ quán dễ thương làm. Nói dễ thương là do tôi tưởng tượng thế, khi nghĩ đến những người khéo tay có thể làm ra những món đồ nhỏ nhỏ, xinh xinh được bày biện trong quán :P

The place really is 'petit'; the entire shop is probably just over 20m2 in area. It's a small shop, but it's kept clean and tidy. The decorations are all made by the lovely owner ladies here (so I heard). At least I'd imagine they must be lovely, those crafty ladies who created such cute little things to garnish the shop.






Quán có 2 tầng, tầng 1 là một góc nho nhỏ ngoài đường, dựa vào quán, liền kề với cửa sổ thông vào phần indoor bé xíu chỉ đủ 2 cái bàn và quầy bar.

The shop spans two stories. The first floor consists of a small area out on the alley, right outside of the shop, next to the window looking into the tiny indoor space that's just enough for two tables and the bar.




 



Tầng 2 gồm một phòng nhỏ ngồi bệt, bài trí khá đơn giản và một phòng nhỏ tương tự nhưng trang trí rất đáng yêu. Các bạn chủ quán đã rất tâm lý khi bố trí một tủ sách nhỏ ở đây cho khách hàng có cái để giết thời gian khi chờ đợi các bạn bè vốn dĩ luôn đến muộn của mình.


The second floor holds a compact, lightly designed room with cushions on the floor for seating, and another similar room with adorable decorations. The shop owner ladies were quite sensible to put a small bookshelf here, providing customers with something to kill time while they wait for their always-oh-so-late friends to arrive.













Không quá cầu kì, đối tượng khách hàng Le Petit hướng tới là lứa tuổi Teen "dễ dụ" và sinh viên. Một điều khiến tôi cảm giác ưng ý là khi tôi kêu Hot Chocolate, họ mang cho tôi Hot Chocolate chứ không phải Hot Cocoa như rất nhiều quán làm khi tôi yêu cầu món đồ uống đơn giản đó. At least, Ở đây có Hot Chocolate :D

Le Petit Cafe simply targets "easygoing" teenagers and college students as their primary customers. I was quite satisfied when I ordered a Hot Chocolate and got Hot Chocolate, not Hot Cocoa like I would have gotten in many other shops for the same simple order. At least they can serve proper Hot Chocolate here.




Tuy nhiên, có lẽ do quán nhỏ, nên mức độ thu hút cũng hơi nhỏ theo vì khi tụ tập một nhóm bạn chừng 6-10 người, sẽ không phù hợp để ngồi tán chuyện ở đây vì không gian không đủ để cả nhóm duỗi tay duỗi chân cho thoải mái. Nhưng sẽ là rất phù hợp nếu nhóm của bạn trong khoảng 3-5 người và highly recommend đối với các couple muốn tìm một góc quán dễ thương để tâm sự chuyện chúng mình :))

Nonetheless, perhaps due to its modest size, the shop can only attract a small amount of customers. A group of 6-10 people will not find this a convenient hang-out spot, for there is not enough room for everyone to sit comfortably. However, this place is great for a group of 3-5 people, and highly recommended for couples looking for a cute coffee shop for their coupley talks.




Add: 25 Hạ Hồi alley

Vietnamese & photos: asuka
English: nhóc

1 comment:

  1. Love the wall drawings/decals. I might do that with my next apartment!

    ReplyDelete